Un insegnamentu di ingranaggi epiciclici (ancu cunnisciutu cum'è ingranaggi planetarii) cuntene dui ingranaggi muntati in modu chì u centru di un ingranaggi gira intornu à u centru di l'addizionale. Un traspurtadore lega i centri di i dui ingranaggi è gira per trasportà un ingranaggio, chjamatu ingranaggio di terra o pignone di pianeta, intornu à l'altru, chjamatu ingranaggio solare o rota di luce solare. A terra è u sole si ingrananu in modo chì i so cerchi di pitch rullanu senza scivolamentu. Una tacca nantu à u terrenu Catena di Leaf l'equipaggiu di u cerculu di a terra traccia una curva epicicloidea. In questu casu simplificatu, l'attrezzatura di a luce solare hè piazzata è l'attrezzi planetarii giranu intornu à l'attrezzi di luce solare.
Un trenu di ingranaggi epiciclici pò esse assemblatu dunque u pianeta di ingranaggi rotola in u circondu di u pitch di un set, banda di ingranaggi esterni, o attrezzature ad anelli, qualchì volta chjamate apparecchiature annulari. In questu casu, a curva tracciata da un puntu nantu à u circondu pitch di a terra hè un ipocicloide.
U mischju di ingranaggi epiciclichi si allena cù un pianeta impegnatu sia à un ingranaggio solare sia à un anellu hè chjamatu trenu di ingranaggi planetari. [1] [2] In casi cusì, l'attrezzatura ad anellu hè normalmente fissa è u solare hè guidatu.
L'attrezzi epiciclichi ottenenu nome da a so prima app, chì era a mudellazione di i muvimenti di e pianete in u celu. Cridendu chì i pianeti, cum'è tuttu in u celu, finiscinu per esse perfetti, ùn puderianu micca viaghjà solu in cerchi ideali, ma i so muvimenti vistu da a Terra ùn puderebbenu finisce per esse ricunciliati cù u muvimentu circulariu. Versu u 500 nanzu à Cristu, i Grechi anu sviluppatu l'idea di l'epicicli, di i circuli chì s'aventuranu annantu à l'urbiti circulari. Cù sta teoria Claudius Ptolemy in l'Almagest in u 148 d.C. puderia predice percorsi orbitali planetarii. U Sistema Antikythera, versu l'annu 80 nanzu à Cristu, avia un ingranaggio chì era capace di apprussimà u percorsu ellitticu di a luna attraversu u celu, è ancu di curregge per a precessione di nove anni di quellu percorsu. [3] (I Grechi l'avianu pussutu vede assai menu ellittica, ma invece cum'è muvimentu epiciclicu).